Byta förskola eller pedagogisk omsorg

Du kan ansöka om att byta förskola eller pedagogisk omsorg när som helt under året. Omplaceringar sker i augusti varje år. Om du ska flytta till Falkenbergs kommun från annan kommun behöver du ansöka om plats i förskola eller pedagogiska omsorg.

Om du vill byta förskola eller pedagogisk omsorg ska du ansöka om omplacering. Omplacering sker i augusti varje år i mån av plats. Vid byte av förskola eller pedagogisk omsorg gäller inte den platsgaranti som innebär att ditt barn ska erbjudas plats inom fyra månader.

Du ansöker om omplacering genom att göra en ny ansökan. I ansökan väljer du ”Omplacering”.

Byta till en fristående förskola eller pedagogisk omsorg

Om du vill byta från en kommunal förskola eller pedagogisk omsorg till en fristående förskola måste du säga upp din plats i kommunal förskola eller pedagogisk omsorg. Uppsägningstiden är 60 dagar. Du betalar avgift under uppsägningstiden.

Om du ska flytta till Falkenbergs kommun från annan kommun

Om du ska flytta till Falkenbergs kommun från annan kommun behöver du ansöka om plats i förskola och pedagogisk omsorg. Tänk på att göra ansökan i god tid innan du flyttar.