Nätverka och påverka utvecklingen av stad och landsbygd

Vill du påverka utvecklingen av centrum och landsbygd? Det finns flera olika sätt och möjligheter för dig att träffa andra engagerade människor som också vill påverka.

Nedan listar vi olika föreningar eller grupper som jobbar för att stärka och utveckla Falkenbergs centrum och Falkenbergs landsbygd.

Centrumgruppen

Centrumgruppen är en samverkangrupp där kommunen och näringslivet möts. Gruppen ska betraktas som en referensgrupp med uppdrag att driva och samordna utvecklingsarbetet i Falkenbergs stadskärna. Gruppen leds av näringslivsutvecklare Helena Lind och består av representanter för innerstadsföreningen, fastighetsägare samt representanter från flera delar av kommunen: planenheten, gatu- och trafikenheten, bygglovsenheten, kultur- och fritidsförvaltningen, miljö- och hälsoförvaltningen och kommunkansliet.

Falkenbergs innerstadsförening

Falkenbergs Innerstadsförening arrangerar evenemang, samverkar med fastighetsägare, samarbetar kring marknadsföring och för att få företagare att tillsammans bidra till utvecklingen av Falkenbergs centrum. Innerstadföreningens medlemmar är butiker, hotell, restauranger, evenemangsarrangörer, fastighetsägare, mäklare, banker och andra företag i centrum.

Falkenbergs innerstadsförening (falkenbergsinnerstad.se)

Näringslivet Falkenberg

Näringslivet Falkenberg är en näringslivsförening i Falkenberg med drygt 550 medlemsföretag som gärna blir fler och starkare för att kunna göra ännu mer nytta för Falkenberg. Näringslivet Falkenberg anordnar bland annat näringslivsluncher i Falkenberg, näringslivsfrukostar i Ullared och en mycket populär näringslivsdag varje år.

Näringslivet Falkenberg (naringslivetfalkenberg.se)

Företagarna Falkenberg

Företagarna är en förening för företagare i Falkenberg. Föreningen skall stötta företagare samt stimulera andra till att bli företagare. Företagarna i Falkenberg skall, som en intresseförening för företagare, bidra till att fler vill och vågar satsa på företagande. Företagarna anordnar bland annat nätverksträffar, föredrag och en festligt Award Party där lokala företagare prisas för sina insatser.

Företagarna Falkenberg (foretagarna.se)

Helena Lind