Hyra av mobil idrottsanläggning eller utrustning

IP Skogen kallas vår mobila idrottsplats där föreningar får hyra material för att underlätta arrangemang på andra platser än fasta idrottsanläggningar.

Material

Här kan du hyra bord, stolar, tält, mål- och expeditionsvagnar, toalettvagnar med mera.

Vem får låna/hyra material?

Föreningar i Falkenbergs kommun som är registrerade och godkända i kultur och fritidsförvaltningens föreningsregister får låna/hyra materialet för allmännyttiga ändamål. Med allmännyttigt ändamål menas att alla i föreningen är välkomna eller att det är ett öppet publikt arrangemang.

Föreningar utanför kommunen får hyra material vid tävlingsarrangemang, men tidigast en månad före aktuellt arrangemang.

IP Skogen hyr inte ut till privatpersoner eller företag.

Kostnad

Materialet lånas ut kostnadsfritt till ideella ungdomsföreningar förutom en tömningskostnad för toalettvagnarna. Övriga föreningar betalar enligt bestämda fasta taxor och avgifter.

Hur bokar jag?

Fyll i blanketten med föreningsuppgifter och vilket material som du vill hyra.

Skicka in blanketten till Falkenbergs kommun, Kultur och Fritid, 31123 Falkenberg eller skanna in den och mejla till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.