Har du en idé för hur vi kan förbättra vården i Halland?

För att målet om God och nära vård ska kunna omsättas i nya arbetssätt och aktiviteter behöver vi delaktiga och engagerade medarbetare. Har du eller din arbetsgrupp en idé eller ett initiativ som skulle kunna bidra till den gemensamma utvecklingen av hälso- och sjukvården i Halland?

Då ska ni fundera på att skicka in er idé som ett förslag!

För att initiativ/förbättringsförslag ska beredas och beslutas om i Regional Utvecklingsgrupp behöver de uppfylla fyra krav.

• Förslaget behöver beröra bÃ¥de kommuner och region.
  • Förslaget ska ha minst en koppling till definierade mÃ¥lgrupper i färdplanen.
  • Förslaget ska ha koppling till minst en parameter i mÃ¥lbilden.
  • Förslaget behöver vara godkänt av minst en deltagare i regional utvecklingsgrupp.

Till er hjälp finns en mall framtagen som laddas ned och fylls i.

Vart ska förslaget skickas?

Förslag ska först ska skickas till tf socialchef Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., eller till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., verksamhetschef enligt HSL.

Beredningsgruppen i Falkenberg tar sedan beslut om förslaget ska skickas vidare till Regional Utvecklingsgrupp.

Exempel på initiativ som inkommit

(Senast uppdaterad januari 2024)

• Initiativ 1: Laxering inför koloskopi – Presenterat i RUG, ännu inte beslut.​
  • Initiativ 2: Pascal ​