Skip to main content

HSA – nationell katalogtjänst

HSA är en elektronisk katalog som innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om organisation och personer i Sveriges kommuner, regioner och privata vårdgivare.

Falkenbergs kommun ansvarar för att de uppgifter vi rapporterar in i HSA är aktuella och korrekta.

Uppgifter i HSA används för säker överföring av information mellan olika system inom vård, omsorg och kommunal verksamhet (till exempel SITHS, Pascal). Organisationsuppgifter används för information.

Falkenbergs kommun registrerar in uppgifter i HSA via Hallandskatalogen.

Organisationsuppgifter - arbetsplatsnamn, adress, telefonnummer, verksamhet med mera.

Personuppgifter - namn, befattning, var i organisationen man arbetar, legitimation, medarbetaruppdrag med mera.

Enhetschef är informationsgivare och ansvarar för att uppgifterna är aktuella. HSA-kataloguppdaterare (utsedda av enhetscheferna) rapporterar in uppgifter via Hallandskatalogen. HSA-ansvarig ger kataloguppdaterare utbildning. I dag görs uppdateringen manuellt, ingen hämtning av information sker automatiskt från andra system.

Kontakt

HSA

Joanna Ljunggren
0346-88 62 46
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.