Felanmälan
Vill du anmäla något som är trasigt eller fel kan du göra det i vårt formulär för felanmälan.
Frågor och svar om vanliga felanmälningar och synpunkter
Innan du gör en felanmälan eller lämnar en synpunkt, vänligen kontrollera om din fråga eller ditt ärende redan finns bland våra vanliga felanmälningar och synpunkter. Här kan du hitta svaren på några av de vanligaste frågorna, felanmälningarna och synpunkterna som vi får in till kommunen.
Fyll i formuläret och använd kartan för att peka ut var felet finns. Du kan också ringa och felanmäla på 0346-88 60 00.
Ring alltid vid akuta fel
Akuta fel kan vara något som innebär en olycksrisk eller skada. Dessa kan du ringa in även efter kommunen har stängt.
Om det gäller gatubelysning, till exempel saknade luckor på lyktstolpar eller påkörda eller nerkörda lyktstolpar, ringer du 0346-88 50 20.
Om det gäller gatudrift, till exempel nerkörda skyltar eller hål i gatan, ringer du 0346-88 50 40.
Om det gäller en vattenläcka ringer du till VIVAB på 0757-27 40 00.
Så här hanterar vi din felanmälan
När vi har tagit emot din felanmälan bedömer vi hur prioriterad den är. Fel som utgör fara för allmänheten eller risk för personskador hanterar vi först.
Vi hanterar felanmälningar varje arbetsdag, men utifrån prioritet kan det ta några dagar att hinna ut och titta på ärendet. Ju mer specifik din felanmälan är (beskrivning, position och bild) desto lättare är det för oss att bedöma den.
Samtycke om personuppgifter
Genom att skicka in din felanmälan samtycker du till att Falkenbergs kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Du väljer själv vilka personuppgifter du vill lämna eller om du vill vara anonym. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att registrera och handlägga ditt ärende samt för att återkoppla till dig om du väljer det alternativet.
App för felanmälan
Om du vill kan du ladda ner vår app "Felanmälan Falkenbergs kommun". Det gör du via Google Play eller App Store.