Skip to main content

Hantering av Falkenbergskort och SITHS-kort

Nedan följer information kring vilka som ska ha vårt egenutgivna Falkenbergskort (smartkort), vilka som ska ha SITHS-kort och hur man beställer korten.

Vilka ska ha Falkenbergskort (smartkort)?

All personal anställd av Falkenbergs kommun ska ha ett Falkenbergskort.

Vilka ska ha SITHS-kort?

Endast de som arbetar i system som kräver inloggning med SITHS-kort ska ha SITHS-kort. Exempel på system som kräver inloggning med SITHS-kort är: NPÖ, Pascal, Migrationsverkets e-tjänst, Lifecare, Appva webb och nationella tjänster som Senior alert. Behöver du ett SITHS-kort ska du alltså ha två kort, ett SITHS-kort och ett Falkenbergskort.

Hur får man ett Falkenbergskort (smartkort) respektive SITHS-kort?

Ansvarig chef (eller annan behörig beställare) beställer Falkenbergskort respektive SITHS-kort när övriga behörigheter till socialförvaltningens system beställs i e-tjänsten "IT-behörighet för socialförvaltningen". Beställaren meddelas när behörigheterna är klara. Om Falkenbergskort är beställt kan medarbetaren gå till Kontaktcenter och fotografera sig. Om SITHS-kort är beställt skickas det direkt hem till medarbetarens brevlåda.

Mer information

Mer information om Falkenbergskortet (smartkortet) finns här

Mer information om SITHS-kortet finns här

Kontakt

Fråga Falkis

AI kan begå misstag. Kontrollera viktig information. Om Fråga Falkis