Utveckling av kommunens AI-assistent

Testar

Utvärderar

Implementerar

Varje dag söker Falkenbergs kommuns invånare information på vår webbplats. AI-assistenten ska hjälpa dem att hitta rätt svar på deras frågor och på så sätt leverera en snabbare och mer träffsäker service.

Vad?

På kommunens webbplats finns det mängder av information, information som är till för våra invånare, för de som är verksamma i kommunen och för våra medarbetare. Men ibland kan det vara svårt att hitta den informationen som man letar efter.

Varför?

Vi vill underlätta och göra det enklare för alla att hitta rätt svar på sina frågor och på så sätt leverera en snabbare och mer träffsäker service.

Hur?

AI-assistenten är byggd på den senaste AI-tekniken där den matchar din fråga med rätt faktaunderlag utifrån en databas som vi tagit fram. Den förstår dina frågor och ger ett trevligt och lättläst svar som är relevant för din fråga. Den kan även översätta informationen till väldigt många språk.

Just nu i projektet

Vi har nyligen publicerat AI-assistenten för alla att testa och fått in feedback från användarna. Nu har vi uppdaterat och förbättrat AI-assistenten. Vi håller den öppen för alla att fortsätta att testa fram till sommaren.

Testa vår AI-assistent här.

Tomas Bolling Nilsson
Webbutvecklare