Seniorkort – fria resor för äldre

Är du 75 år eller äldre och folkbokförd i Falkenbergs kommun åker du gratis buss i Falkenberg under vissa tider på dygnet. För att kunna resa behöver du ett Seniorkort som du hämtar i Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg.

Hämta ditt seniorkort

Ditt kort hämtar du i Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg klockan 10–14 helgfri måndag–fredag. Resan till Falkenberg betalar du själv. Eftersom Seniorkortet är personligt måste du själv hämta ut det och uppvisa giltig legitimation.

Information om seniorkortet

Seniorkortet berättigar till obegränsat resande i Hallandstrafikens stads- och regionbussarna inom Falkenbergs kommun. Kortet gäller klockan 9–15 och 18–04 på vardagar samt dygnet runt på lördag och söndag. Resor du gör med Hallandstrafiken under andra tider betalar du själv. Vid resa med Hallandstrafiken omfattas du av deras resevillkor.

Vid frågor om kortet kontakta Hallandstrafiken

Hallandstrafikens kundservicebutik i Falkenberg
Holgersgatan 29, 311 75 Falkenberg