Skip to main content

Tillgänglighetsredogörelse

Falkenbergs kommun står bakom den här webbplatsen. Här beskriver vi hur den uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, vilka tillgänglighetsproblem som finns och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är tillgängliga.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du behöver innehåll från kommun.falkenberg.se som inte är tillgängligt för dig kan du höra av dig till vårt kontaktcenter.

Mejl: kontaktcenter@falkenberg.se

Telefon: 0346-88 60 00

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, hör av dig till oss via vårt formulär så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister i tillgänglighet (formulär)

Du kan också mejla till oss. Skriv då gärna "Brister tillgänglig webb" i ämnesraden.

Mejl: webbredaktionen@falkenberg.se

Det du skickar in till oss registreras i kommunens diarium och blir en allmän handling.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Anmäl bristande tillgänglighet (digg.se)

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte tillgängligt. Vi jobbar löpande med att åtgärda problem.

Tillgänglighet i våra e-tjänster

Våra e-tjänster ligger på en separat plattform eller i ett tredjepartsystem, men du når de flesta via kommun.falkenberg.se. E-tjänsterna uppfyller inte alla krav på tillgänglighet. De e-tjänster som ligger i ett tredjepartsystem har vi inte har lika stor kontroll över, men vi strävar efter att alla nya e-tjänster ska uppfylla lagkraven.

Kontinuerligt arbete med tillgänglighetsfrågorna

Vi jobbar med tillgänglighetsfrågorna löpande. Vår ambition är att åtgärda kända tillgänglighetsproblem så skyndsamt som möjligt.

Hur vi har testat webbplatsen

Vi granskar regelbundet tillgängligheten, främst med automatiserade verktyg men även genom viss manuell granskning. Detta gör vi internt. Vi använder oss av verktyget Monsido för automatisk tillgänglighetkontroll.

Redogörelsen publicerades den 17 september 2020.

Senast uppdaterad: 27 augusti 2024.

Fråga Falkis

AI kan begå misstag. Kontrollera viktig information. Om Fråga Falkis

Falkis

Hejsan! Vad kan jag hjälpa till med?