Stöd för att sluta med aggressivt beteende

Kommunen kan hjälpa dig som upplever aggressionsproblem, har problem med att kontrollera dina känslor och/eller på något sätt utövat våld i en nära relation.

Behöver du stöd som våldsutövare kontaktar du kommunens samtalsstödjare.

Övrig tid ringer du 112 och ber att få tala med socialjouren.

Samtalsstödjare

Relationsfridsteamet

Gruppcentrum i Halland

Gruppcentrum i Halland är en kommunal länsövergripande stödverksamhet, som ger stöd till personer som behöver hjälp med att sluta med ett aggressivt beteende.

Till Gruppcentrum i Halland kan du ringa anonymt och få hjälp och stöd för att sluta med ett aggressivt beteende. Du kan också delta i gruppverksamheten som en del av din behandling. Då blir du tilldelad en plats av socialtjänsten i din kommun.

Läs mer om Gruppcentrum i Halland.

Nationell hjälplinje för våldsutövare

Telefonlinjen "Välj att sluta" riktar sig till dig som utövar våld i en nära relation. Hit kan du vända dig anonymt för att ta första steget mot en förändring.

Även du som är våldsutsatt, yrkesverksam eller anhörig och som har frågor om våldsamt beteende kan ringa hit.

Telefonlinjen Välj att sluta