Förändringar i SITHS och HSA-organisationen under 2024
Efter beslut från förvaltningsledningen kommer vi att göra förändringar i vår SITHS- och HSA-organisation på socialförvaltningen.
Syftet med förändringarna är att förenkla hanteringen och öka tillgängligheten för de som använder SITHS-kort.
För dig som är anställd av en privat utförare så innebär förändringen att du inte längre får ditt SITHS-kort eller HSA-id genom kommunen.
För dig som är anställd av Falkenbergs kommun så har förändringen inneburit:
Att vi idag har egna ID-administratörer i kommunen som kan hjälpa dig att aktivera ditt nya SITHS-kort, spärra ett SITHS-kort som inte längre ska vara aktivt, låsa upp ett SITHS-kort som blivit spärrat av misstag samt beställa ny puk-kod om det är aktuellt.
Att vi minskar antalet SITHS-kort från 1000 ner till cirka 300. Endast du som arbetar i system som kräver SITHS-kort vid inloggning ska ha det.
Att Falkenbergs kommun inte längre tillhandahåller SITHS-kort med foto.
Finns din namnteckning på kortet så är det ett SITHS-kort du har. Hämtade du ut ditt kort på kontaktcenter i stadshuset så är det ett Falkenbergskort du har.