Behörigheter till socialförvaltningens IT-system
När du anställer en ny medarbetare så måste du göra en beställning på behörigheter till socialförvaltningens IT-system. Detta görs av dig som chef, eller av dig utsedd person. Du beställer och avslutar behörigheter för dina medarbetare via vår e-tjänst IT-behörighet för socialförvaltningen.
pdf Behörigheter till socialförvaltningens IT system – rutin (247 KB)
Beställningen gäller behörighet i våra system Combine, IntraPhone, Appva MCSS, Swedlock (digital nyckel), DF Respons, KOBE, smartkort, QlikView (LIS), Citrix och Lifecare.
Börja med att logga in i e-tjänsten. Välj alternativet logga in som anställd. Det underlättar vår hantering av ärendet.
Innan du beställer behörigheterna så ska din medarbetare läsa igenom detta dokument:
pdf Riktlinje informationssäkerhet för medarbetare och förtroendevalda (377 KB)
System som kräver SITHS-kort
Om medarbetaren behöver behörighet till IntraPhone webb, Appva webb och/eller Lifecare så krävs SITHS-kort.
Utökad eller tillfällig behörighet
Vid utökad behörighet eller tillfällig behörighet i annan verksamhet så räcker det att ansvarig chef mejlar till
Du ska då meddela fullständigt namn, personnummer, i vilket eller vilka system medarbetaren behöver utökad behörighet i och vilken typ av behörighet och/eller vilken verksamhet medarbetaren behöver tillfällig behörighet i.
Obs!
Tänk på att medarbetaren ska lämna tillbaka telefon, digital nyckel och SITHS-kort/Falkenbergskort när anställningen avslutas.
Ã…tkomst till V-katalogen
Om din medarbetare behöver behörighet till V-katalogen så kontaktar du IT-service. Lägg ett ärende på intranätets startsida (under mina program – IT support – Självservice) eller ring 0346-88 55 55.
Kontakt
Support IT
0346-88 69 98