Ny industri- och verksamhetsmark vid Falkenbergsmotet

Kartutdrag planomrÄde blÄmarkerat

Kommunen planerar att utöka befintligt industri- och verksamhetomrÄde för framtida behov.

PlanomrÄdet

PlanomrĂ„det omfattar cirka 38 hektar mark fördelat pĂ„ tvĂ„ omrĂ„den i nĂ€ra anslutning till Falkenbergsmotet och vĂ€g 154. Marken Ă€gs av Falkenbergs kommun och privata fastighetsĂ€gare – del av Tröinge 6:75 med flera (HolmagĂ„rd).

Vi förvÀntar att handlÀgga detaljplanen med standardförfarande.

Status

I januari 2024 beslutade kommunstyrelsen att pröva förutsÀttningar för framtida industri- och verksamhetsmark. Nu fortsÀtter utredningsarbetet för att sÀkerstÀlla lÀmpliga anvÀndningsomrÄden. DÀrefter kan det kommande planförslaget gÄ ut pÄ samrÄd.

Möjlighet att tycka till

Under samrÄdskedet och granskningsskedet Àr det möjligt för sakÀgare och allmÀnhet att komma in med synpunkter. Detaljplaneförslaget finns dÄ tillgÀngligt pÄ vÄr webbplats och digitala anslagstavla. Du kan Àven se det utstÀllt hos planenheten i stadshuset.

Planprocessen – en detaljplan blir till

Vid frÄgor eller synpunkter kan du höra av dig till vÄrt kontaktcenter.
0346-88 60 00

Falkenberg VĂ€xer