Transporttillstånd inom Falkenbergs kommun – ansökan

Tunga, breda och långa transporter kräver undantag från Trafikförordningen eller lokala trafikföreskrifter. För att få genomföra de här transporterna måste du söka tillstånd. Om du har ett fordon som är längre än 10 meter måste du söka om dispens för att få köra i Falkenbergs centrum.

För att få tillståndet i tid är det viktigt att din ansökan är korrekt ifylld med band annat förslag på färdväg. Din ansökan ska skickas in två veckor innan transporten ska ske.

Skickas ansökan till: Kultur-, fritids- och tekniknämnden, 311 80 Falkenberg eller via e-post till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Läs mer om transporttillstånd

I och med att du fyller i den här anmälan/ansökan registrerar Falkenbergs kommun dina personuppgifter. På kommun.falkenberg.se/personuppgifter kan du läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, GDPR.

Du kan även höra av dig till vårt kontaktcenter.