Välkommen till första spadtaget för Tröingeskolan

06 december 2022

På fredag den 16 december klockan 11 är det dags att ta det första symboliska spadtaget för Falkenbergs kommuns nya F–9-skola i Tröingedal  Tröingeskolan – som är kommunens största investeringsprojekt någonsin. Skolan förväntas vara klar inför skolstarten höstterminen 2025. Välkommen att delta på första spadtaget!

Illustartionsbild överssiktsbild skola lågupplöst
Illustrationsbild av Tröingeskolan. Bild: MadeUp och Norconsult

Tid och plats

Fredag 16 december
Klockan 11–12

Vi ses på byggarbetsplatsen (åkern) nedanför Tröingeberg på Hällinge ringväg.

Medverkar gör elever och personal vid Fajansskolan och Vinbergsskolan, representanter från kultur-, fritids- och teknikförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen, representanter från entreprenören HA-bygg och representanter från respektive nämnd.

11.00–11.20

Per Svensson (S), kommunstyrelsens ordförande inleder och hälsar alla välkomna.

Därefter följer tal av Peter Dygården (S), ordförande i barn- och utbildningsnämnden, Georgia Ferris (KD), ordförande i kultur-, fritids- och tekniknämnden, byggprojektledare och entreprenör.

11.20–11.30

Första spadtag med elever, rektor, politiker och entreprenör.

11.30–12.00

Kaffe, saft, fika och mingel.

Anmälan senast tisdag 13 december.

Inbjudan i pdf att ladda ner eller skriva ut

Presskontakt och anmälan

Madeleine Thyrsson, kommunikatör
0346-88 50 52