Socialförvaltningen avbryter upphandlingen av hälso- och sjukvård

Socialchef Johan Klingborg har tagit beslut om att avbryta hälso- och sjukvårdsupphandlingen. Anledningen är att det inte inkommit några anbud. Synapsen, som i dag driver verksamheten, har valt att inte lägga något anbud.

Beslutet innebär i praktiken att Synapsen fortsätter driva verksamheten fram till årsskiftet. Efter det går verksamheten över i kommunal regi.

Vill fortsätta driva verksamheten i samma anda

– Vi har varit oerhört nöjda med Synapsen och hur de utför arbetet. De har fantastiska medarbetare och ett bra ledarskap. Vi kommer fortsätta bedriva verksamheten i samma professionella anda som i dag. Enda skillnaden är att kommunen blir arbetsgivare, säger Johan Klingborg.

– Vi förstår att Synapsens medarbetare har hamnat i ett läge där framtiden just nu känns oviss. Men från vår sida ser vi fram emot att välkomna Synapsens medarbetare in i kommunens verksamhet.