Nu är det smidigare att ställa sig i tomtkö med vår nya e-tjänst

09 januari 2024

Nu har det blivit enklare för den som är intresserad av att köpa en tomt av kommunen. Med ny e-tjänst slipper tomtintressenter fylla i de gamla blanketterna och kan nu ställa sig i kö och följa sin köplats digitalt.

Från och med den 1 januari har Falkenbergs kommun infört en ny e-tjänst för att kunna ställa sig i kö till kommunens tomter. E-tjänsten innebär mindre krångel, smidigare handläggning och lättare att följa sin plats i tomtkön.

Så fungerar den digitala tomtkön

För att få en plats i tomtkön behöver du använda din e-legitimation. När anmälan är gjord kan du betala anmälningsavgiften på 300 kronor med Swish eller kort. Har du inte e-legitimation kan du ställa dig i tomtkön genom att besöka vårt Kontaktcenter i stadshuset.

För dig som sedan tidigare har en plats i tomtkön behöver endast kontaktuppgifter uppdateras, för de som vill ställa sig i tomtkön blir det enklare och smidigare.

Om du redan står i tomtkön kan du nu följa din köplats via ”Mina sidor” på och via sin sida får man även information om tillgängliga tomter.

Ställ dig i kö

Gå till dina sidor för tomtkön till kommunens tomter i Falkenbergs kommun eller anmäl ditt intresse här: Anmälan till tomtkö (falkenberg.se)