Nu är det enklare för dig att tycka till om kommunen

09 januari 2023

Nu har vi gjort det lättare för dig att lämna en synpunkt på Falkenbergs kommuns verksamheter och service. Genom ett enkelt formulär kan du på ett och samma ställe tycka till om alla kommunens verksamheter. Det har också blivit enkelt för dig att lämna ett förslag till politikerna – genom ett så kallat e-förslag.

Du gör oss bättre

Vi blir bättre på det vi gör om du berättar för oss vad som är dåligt. Därför vill vi att det ska vara enkelt för dig att tycka till om vår service och våra verksamheter. Du kan lämna en synpunkt, ett klagomål eller ett förslag. Du får också gärna ge beröm eller ställa en fråga.

Helst vill vi att du använder vårt nya formulär. Men om du av någon anledning inte kan eller vill använda formuläret så går det även att ringa och mejla vårt kontaktcenter.

Lämna förslag till politiken

Har du ett bra förslag till våra politiker? Då kan du lämna ett så kallat e-förslag. Det är öppet för alla som vill ge förslag till Falkenbergs politiker, såväl kommuninvånare som besökare.

Du kan lämna ditt e-förslag här på kommunens webbplats. Sen finns det tillgängligt för andra att rösta på under 60 dagar. Om tillräckligt många röstar på ditt förslag går det vidare till politisk behandling. Det du behöver göra själv är att ”marknadsföra” ditt förslag så att andra vet om att det finns.

Felanmälan

Om något är trasigt eller fel anmäler du detta som vanligt i vårt formulär för felanmälan eller via vår app för felanmälan.