Information om det kommande bytet av trygghetslarmen

09 november 2023

I början av oktober fick alla med trygghetslarm i Falkenbergs kommun hem ett brev om att vi kommer att byta ut larmen under hösten. På grund av tekniska utmaningar hos leverantören av trygghetslarmen har bytet ännu inte börjat genomföras, men vi planerar att påbörja bytet så fort detta är löst.

Vi räknar med att bytet av larmen ska kunna komma i gång före eller strax efter årsskiftet, men har i nuläget ingen exakt prognos för när bytet kan starta.

Anledningen till bytet är att vi ska börja använda en modernare version av trygghetslarm.

Hur kommer bytet att gå till?

Byte och installation av trygghetslarmen kommer att genomföras av kommunens trygghetsteam. Trygghetsteamet kommer att ta kontakt med dig som har ett trygghetslarm för att meddela vilket datum de kommer för att byta trygghetslarmet.

Trygghetsteamet kommer sedan hem till dig och installerar det nya larmet samt provar larmet för att se så att allt fungerar, och tar med sig det gamla larmet tillbaka. Trygghetsteamet kommer även passa på att kontrollera att din rökvarnare och din nyckelgömma fungerar som de ska.

Du behöver vara hemma i samband med att vi byter ditt trygghetslarm.

Trygghetsteamet har alltid arbetskläder med Falkenbergs kommuns logga väl synlig. Du kan även alltid be dem visa legitimation om du känner dig osäker.

Har du frågor om bytet?

Du är välkommen att ta kontakt med kommunens kontaktcenter, så hjälper de dig vidare till rätt person.

0346-88 60 00