Information om det kommande bytet av trygghetslarmen

09 november 2023

I början av oktober fick alla med trygghetslarm i Falkenbergs kommun hem ett brev om att vi kommer att byta ut larmen under hösten. PÄ grund av tekniska utmaningar hos leverantören av trygghetslarmen har bytet Ànnu inte börjat genomföras, men vi planerar att pÄbörja bytet sÄ fort detta Àr löst.

Vi rÀknar med att bytet av larmen ska kunna komma i gÄng före eller strax efter Ärsskiftet, men har i nulÀget ingen exakt prognos för nÀr bytet kan starta.

Anledningen till bytet Àr att vi ska börja anvÀnda en modernare version av trygghetslarm.

Hur kommer bytet att gÄ till?

Byte och installation av trygghetslarmen kommer att genomföras av kommunens trygghetsteam. Trygghetsteamet kommer att ta kontakt med dig som har ett trygghetslarm för att meddela vilket datum de kommer för att byta trygghetslarmet.

Trygghetsteamet kommer sedan hem till dig och installerar det nya larmet samt provar larmet för att se sÄ att allt fungerar, och tar med sig det gamla larmet tillbaka. Trygghetsteamet kommer Àven passa pÄ att kontrollera att din rökvarnare och din nyckelgömma fungerar som de ska.

Du behöver vara hemma i samband med att vi byter ditt trygghetslarm.

Trygghetsteamet har alltid arbetsklÀder med Falkenbergs kommuns logga vÀl synlig. Du kan Àven alltid be dem visa legitimation om du kÀnner dig osÀker.

Har du frÄgor om bytet?

Du Àr vÀlkommen att ta kontakt med kommunens kontaktcenter, sÄ hjÀlper de dig vidare till rÀtt person.

0346-88 60 00