Hitta kommunen på Pride

2-4 maj är det Pride i Falkenberg. Kom och häng med oss!

Kommuen flaggar på fredag och lördag, men deltar också i evenemanget.

Fredag 3 juni

Vad: Föreläsning av Philip Warkander: Makt, mode och motstånd – om hur sexualitet och genus ges form genom klädstilar (läs mer om föreläsningen på Rians webbplatslänk till annan webbplats)

Plats: Rians designmuseum

Tid: 12:30

Lördag 4 juni

Biblioteket

Tid: Kl 10-14

Vad: Biblioteket har som vanligt öppet i Argus och har Pride på agendan. Utöver gott om boktips blir det bland annat pyssel i regnbågens alla färger.

Pride-torget vid Storans teater

Tid: 10:00-14:30

Vad:

• Ung FBG finns pÃ¥ plats.
  • Bemanningsenheten finns pÃ¥ plats och berättar om olika jobb som finns i kommunen. Tipsa nÃ¥gon som söker sommarjobb att gÃ¥ dit!

Trafik

För dig som har andra ärenden i stan kan det vara bra att veta att det blir lite avstängda gator såväl fredag som lördag. Läs detaljerna här. länk till annan webbplats

På Pride Falkenbergs webbplatslänk till annan webbplats hittar du programmet i sin helhet.