Hallands Carecenter säger upp sitt avtal med Falkenbergs kommun

09 februari 2024

Hallands Carecenter, som utför hemtjänst på uppdrag av Falkenbergs kommun, har sagt upp sitt avtal. Det innebär att de personer som valt företaget som hemtjänstutförare behöver göra ett nytt val. Sista dagen som Hallands Carecenter utför hemtjänstinsatser i kommunen är 26 april.

Hallands Carecenter hjälper i dag ett tiotal personer i Falkenbergs kommun med olika hemtjänstinsatser. Dessa personer kommer nu behöva göra ett nytt val av hemtjänstutförare.

Vi uppmanar brukare att byta hemtjänstutförare omgående

– Alla kommer få den hjälp de behöver. Men Hallands Carecenter står inför en avveckling av verksamheten i Falkenberg, och både de och vi på kommunen vill därför uppmana berörda brukare att byta till en ny hemtjänstutförare redan nu. På så sätt kan vi säkra en trygg övergång, säger Jerk Jakobs, chef för biståndsenheten.

Så här gör du ett nytt val av hemtjänstutförare

För att byta utförare kan du kontakta biståndsenheten via kommunens växel på telefonnummer 0346-88 60 00.

Berörda personer kommer också att få ett informationsbrev från kommunen. Vi skickar då även med en talong som du kan fylla i och skicka tillbaka i det medföljande kuvertet.

Bytet tar cirka två veckor efter att ditt svar har inkommit.