Falkenbergs kommun breddar stödet i kärvare tider

På biblioteket Argus kommer experter inom flera områden finnas tillgängliga för invånare.

04 januari 2024

Falkenbergs kommun kommer även i år att erbjuda invånarna gratis rådgivning. Under tre veckor i januari kommer experter inom flera olika områden, som bland annat privatekonomi, energi och konsumtion, finnas tillgängliga på Argus efter arbetstid.

Stöd, tips och rådgivning inom fler områden

Falkenbergs kommun fortsätter sin satsning på gratis ekonomisk rådgivning och utvidgar i år erbjudandet till att omfatta fler områden, såsom energi, konsumtion, budget och skuld, försörjningsstöd och privatekonomi. För enklare råd och tips kan invånarna besöka Argus och för de som vill boka en gratis rådgivning finns även den möjligheten.

Erika Erlingsson, utvecklingsledare i social hållbarhet på Falkenbergs kommun, uppmanar invånare att komma och ta del av råd och tips.

– Januari är en utmanande månad för många människor där höga utgifter från jul, elpriser, matpriser och räntor påverkar ekonomin mycket. Detta år försöker vi ta ett samlat grepp och erbjuder rådgivning inom fler områden efter arbetstid så att fler kan komma.

Rådgivningen kommer att äga rum på tisdagar och torsdagar under vecka 3–5 i januari mellan klockan 17.00–19.00 på biblioteket Argus.

Läs gärna mer om våra olika rådgivare och boka en privat tid för rådgivning

Du kan redan idag boka in dig på ett privat rådgivningssamtal.

GÃ¥ till Ekonomisk rÃ¥dgivning (falkenberg.se) .Â