Ny industri- och verksamhetsmark vid Falkenbergsmotet

Kartutdrag planområde blåmarkerat

Kommunen planerar att utöka befintligt industri- och verksamhetområde för framtida behov.

Planområdet

Planområdet omfattar cirka 38 hektar mark fördelat på två områden i nära anslutning till Falkenbergsmotet och väg 154. Marken ägs av Falkenbergs kommun och privata fastighetsägare – del av Tröinge 6:75 med flera (Holmagård).

Vi förväntar att handlägga detaljplanen med standardförfarande.

Status

I januari 2024 beslutade kommunstyrelsen att pröva förutsättningar för framtida industri- och verksamhetsmark. Nu fortsätter utredningsarbetet för att säkerställa lämpliga användningsområden. Därefter kan det kommande planförslaget gå ut på samråd.

Möjlighet att tycka till

Under samrådskedet och granskningsskedet är det möjligt för sakägare och allmänhet att komma in med synpunkter. Detaljplaneförslaget finns då tillgängligt på vår webbplats och digitala anslagstavla. Du kan även se det utställt hos planenheten i stadshuset.

Planprocessen – en detaljplan blir till

Vid frågor eller synpunkter kan du höra av dig till vårt kontaktcenter.
0346-88 60 00

Falkenberg Växer