Brukarundersökningar och uppföljningar inom socialförvaltningen

Socialnämnden och socialförvaltningen strävar efter att alla verksamheter ska hålla så hög kvalitet som möjligt och att du som kommuninvånare ska känna dig nöjd med de insatser vi utför.

Kvalitets- och utvecklingsfrågor

Vi arbetar med kvalitets- och utvecklingsfrågor på olika sätt, exempelvis genom brukarundersökningar, utvärderingar och kvalitetsuppföljningar. Genom att göra detta ser vi hur insatserna fungerar och hur vi kan förbättra för dig som kommuninvånare.

Socialförvaltningens kvalitetsarbete på ledningsnivå är organiserat inom stabens funktioner för process och utveckling. I kontaktrutan nedan kan du se vilka tjänstemän som arbetar särskilt med kvalitetsfrågorna. Deras arbete riktar sig både till socialförvaltningens egen organisation och till de privata företag som driver verksamhet enligt avtal med socialnämnden.

Kontakta socialförvaltningens kvalitetsansvariga

Kvalitetsstrateg inriktning äldreomsorg