Skip to main content

Behörigheter till socialförvaltningens IT-system

När du anställer en ny medarbetare så måste du göra en beställning på behörigheter till socialförvaltningens IT-system. Detta görs av dig som chef, eller av dig utsedd person. Du beställer och avslutar behörigheter för dina medarbetare via vår e-tjänst IT-behörighet för socialförvaltningen.

pdf Behörigheter till socialförvaltningens IT system – rutin (247 KB)

Beställningen gäller behörighet i våra system Combine, IntraPhone, Appva MCSS, Swedlock (digital nyckel), DF Respons, KOBE, smartkort, QlikView (LIS), Citrix och Lifecare.

Börja med att logga in i e-tjänsten. Välj alternativet logga in som anställd. Det underlättar vår hantering av ärendet.

Innan du beställer behörigheterna så ska din medarbetare läsa igenom detta dokument:

pdf Riktlinje informationssäkerhet för medarbetare och förtroendevalda (377 KB)

System som kräver SITHS-kort

Om medarbetaren behöver behörighet till IntraPhone webb, Appva webb och/eller Lifecare så krävs SITHS-kort.

Här kan du läsa mer om SITHS-kort

Utökad eller tillfällig behörighet

Vid utökad behörighet eller tillfällig behörighet i annan verksamhet så räcker det att ansvarig chef mejlar till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. via säkra meddelanden (Trusted Dialog).

Du ska då meddela fullständigt namn, personnummer, i vilket eller vilka system medarbetaren behöver utökad behörighet i och vilken typ av behörighet och/eller vilken verksamhet medarbetaren behöver tillfällig behörighet i.

Obs!

Tänk på att medarbetaren ska lämna tillbaka telefon, digital nyckel och SITHS-kort/Falkenbergskort när anställningen avslutas.

Åtkomst till V-katalogen

Om din medarbetare behöver behörighet till V-katalogen så kontaktar du IT-service. Lägg ett ärende på intranätets startsida (under mina program – IT support – Självservice) eller ring 0346-88 55 55.

Kontakt

Support IT

0346-88 69 98
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.