Skip to main content

Förändringar i SITHS och HSA-organisationen under 2024

Efter beslut från förvaltningsledningen kommer vi att göra förändringar i vår SITHS- och HSA-organisation på socialförvaltningen.

Syftet med förändringarna är att förenkla hanteringen och öka tillgängligheten för de som använder SITHS-kort.

För dig som är anställd inom socialförvaltningen så kommer förändringarna bland annat att innebära:

  • Att vi utbildar egna ID-administratörer som i första hand kan hjälpa till att aktivera nya SITHS-kort och att låsa upp nya SITHS-kort som har blivit spärrade
  • Att vi minskar antalet SITHS-kort från 1000 ner till ca 300. Endast du som arbetar i system som kräver SITHS-kort vid inloggning ska ha det.
  • Att vi plockar bort fotot från SITHS-kortet, vilket gör att de som behöver ett SITHS-kort inte behöver fotografera sig på SITHS-kontoret.

För dig som är anställd av en privat utförare så kommer förändringarna att innebära:

  • Att du inte längre får ditt SITHS-kort genom kommunen.

Vanliga frågor

Vi vill ha era tankar!

Vi kommer löpande att informera om förändringarna allt eftersom arbetet går framåt.

Har du tankar eller funderingar om vad förändringarna skulle kunna innebära i din arbetsvardag? Då är du välkommen att höra av dig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..