Förändringar i SITHS och HSA-organisationen under 2024
Efter beslut från förvaltningsledningen kommer vi att göra förändringar i vår SITHS- och HSA-organisation på socialförvaltningen.
Syftet med förändringarna är att förenkla hanteringen och öka tillgängligheten för de som använder SITHS-kort.
För dig som är anställd inom socialförvaltningen så kommer förändringarna bland annat att innebära:
Att vi utbildar egna ID-administratörer som i första hand kan hjälpa till att aktivera nya SITHS-kort och att låsa upp nya SITHS-kort som har blivit spärrade
Att vi minskar antalet SITHS-kort från 1000 ner till ca 300. Endast du som arbetar i system som kräver SITHS-kort vid inloggning ska ha det.
Att vi plockar bort fotot från SITHS-kortet, vilket gör att de som behöver ett SITHS-kort inte behöver fotografera sig på SITHS-kontoret.
För dig som är anställd av en privat utförare så kommer förändringarna att innebära:
Att du inte längre får ditt SITHS-kort genom kommunen.
Finns din namnteckning på kortet så är det ett SITHS-kort du har. Hämtade du ut ditt kort på kontaktcenter i stadshuset så är det ett Falkenbergskort du har.
Om du behöver ett SITHS-kort så kommer din chef att hjälpa dig med det.
Vi vill ha era tankar!
Vi kommer löpande att informera om förändringarna allt eftersom arbetet går framåt.
Har du tankar eller funderingar om vad förändringarna skulle kunna innebära i din arbetsvardag? Då är du välkommen att höra av dig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Kontakt
Vid frågor eller synpunkter, hör av dig till vårt kontaktcenter. Du får svar direkt eller blir hänvisad till rätt person.
Telefon:0346-88 60 00 Mejl:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.