Förändringar i SITHS och HSA-organisationen under 2024

Efter beslut från förvaltningsledningen kommer vi att göra förändringar i vår SITHS- och HSA-organisation på socialförvaltningen.

Syftet med förändringarna är att förenkla hanteringen och öka tillgängligheten för de som använder SITHS-kort.

För dig som är anställd av en privat utförare så innebär förändringen att du inte längre får ditt SITHS-kort eller HSA-id genom kommunen.

För dig som är anställd av Falkenbergs kommun så har förändringen inneburit:

• Att vi idag har egna ID-administratörer i kommunen som kan hjälpa dig att aktivera ditt nya SITHS-kort, spärra ett SITHS-kort som inte längre ska vara aktivt, lÃ¥sa upp ett SITHS-kort som blivit spärrat av misstag samt beställa ny puk-kod om det är aktuellt.
  • Att vi minskar antalet SITHS-kort frÃ¥n 1000 ner till cirka 300. Endast du som arbetar i system som kräver SITHS-kort vid inloggning ska ha det.
  • Att Falkenbergs kommun inte längre tillhandahÃ¥ller SITHS-kort med foto.

Vanliga frågor