Du kan kontakta vår handläggare om du:
Om du har svårt att få pengarna att räcka till kan vi hjälpa dig att se över din ekonomi.
Om du planerar att göra större investeringar, som att köpa hus eller bil, kan det vara klokt att gå igenom ekonomin före köpet.
Du kan få hjälp med ekonomisk rådgivning och skuldsanering som innebär att vi hjälper dig att:
Du kan skicka ett mejl till
Tisdag: 9.30-11.30
Onsdag: 13.30-15.30
Torsdag: 9.30-11.30
Ring: Jessica Hardiman  0346-88 61 52
Tisdag: 9.30-11.30
Onsdag: 13.30-15.30
Torsdag: 9.30-11.30
Ring: Kenneth Lindeberg 0346-88 61 46
Vi tar endast emot bokade besök. Hör av dig för att boka ett besök till oss.
Du kan även välja att ställa din frÃ¥ga till Konsumentverkets upplysningstjänst HallÃ¥ konsumentÂ
Skuldsanering innebär att en skuldsatt (gäldenär) helt eller delvis befrias från ansvar för betalningen av de skulder som omfattas av skuldsaneringen.
En betalningsanmärkning är en notering i ett register som talar om att du inte betalat en skuld i tid. Anmärkningen finns kvar i tre år och kan till exempel leda till att du får svårt att låna pengar, teckna telefonabonnemang eller hyra lägenhet.
Dröjsmälsränta är den extra avgift du kan få betala om du inte betalar en skuld i tid. På fakturan måste det klart framgå att man kommer att ta dröjsmålsränta vid försenad betalning. Om ni inte från början har avtalat om betalningsdag, har säljaren rätt att ta ut dröjsmålsränta först från den 30:e dagen efter det att han skickat räkningen och meddelat att han kommer att ta ut dröjsmålsränta, till exempel "efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen".
Inkasso är ett påtryckningsmedel som säljaren använder för att driva in en fordran.
Inkassoföretaget skickar då ett inkassokrav till dig med uppmaning att betala alternativt bestrida kravet före ett visst datum. Om köparen anser att något är fel, ska denne, gärna skriftligen anmärka på inkassokravet. En inkassoavgift får tas ut med max 180kronor.
Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.
Konsumentverkets vägledare svarar på frågor eller hjälper dig vidare till experter hos andra myndigheter, konsumentbyråer eller kommunal konsumentvägledning. Du når Hallå konsument via webben, telefon, chatt, Facebook eller e-post. Läs mer om vägledningen och hitta öppettiderna på webplatsen Hallå konsument. Där kan du också läsa mer om vilka ärenden Konsumentverket kan hjälpa till med.
Undvik att ingå avtal per telefon om du är osäker på vem du pratar med eller om den du pratar med håller vad hen lovar.
Vid frågor eller synpunkter, hör av dig till vårt kontaktcenter. Du får svar direkt eller blir hänvisad till rätt person.
Kontaktcenter
Stadshuset, Kuben, RÃ¥dhustorget 3C
311 80 Falkenberg
Telefon: 0346-88 60 00
E-post:Â
Öppettider Kontaktcenter
MÃ¥ndag-torsdag 8-17
Fredag 8-15
Dag före röd dag eller afton 8-15Â