Bygglov, marklov och rivningslov – ansökan

Här kan du ansöka om bygglov, marklov eller rivningslov.

Bygglov behöver du till exempel vid tillbyggnad av en balkong, när du gör fasadändringar, bygger en mur eller plank på din tomt eller väsentligt förändrar användningen av en byggnad.

Du behöver ha BankID för att använda tjänsten. Har du inget BankID är det möjligt för dig att fylla i en ansökningsblankett och skicka in den tillsammans med övriga handlingar. Behöver du en blankett, kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Observera! För att söka lov via denna tjänst behöver du kunna bifoga ritningar med mera digitalt.

I och med att du fyller i den här anmälan/ansökan registrerar Falkenbergs kommun dina personuppgifter. På kommun.falkenberg.se/personuppgifter kan du läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, GDPR.

Du kan även höra av dig till vårt kontaktcenter.