Ritningsarkiv

Ritningsarkivet tillfälligt stängt

Tyvärr är ritningsarkivet stängt just nu. Vi har upptäckt ett fel som vi behöver åtgärda.

Välkommen till bygglovsnämndens digitala ritningsarkiv! Här kan du ta del av ritningar som rör fasader, sektioner, planlösningar, tekniska lösningar och situationsplaner.

Du kan endast söka efter avslutade och arkiverade ärenden.

Så här söker du i ritningsarkivet

När du söker i ritningsarkivet måste du veta din fastighetsbeteckning.

Om du inte vet vad din fastighetsbeteckning är kan du hitta den i kommunens webbkarta. Skriv din gatuadress i kartans sökruta och tryck på pilen som kommer upp efter fastighetens adress. Där syns fastighetsbeteckningen.

Kommunens webbkarta (öppnas i nytt fönster eller ny flik)

Stäng sen kartfönstret eller fliken och gå till ritningsarkivet och sök på fastighetsbeteckningen.

Skriv ut eller spara ner ritningen

För att kunna skriva ut ritningen på papper eller spara ner den på din dator gör du så här:

1. Dubbelklicka på den aktuella ritningen i listan
  2. Välj om du vill skriva ut filen eller spara den på din dator.