Falkenbergs kommuns webbplatser använder cookies för att fungera på ett bra sätt. När du besöker oss godkänner du att vi lagrar cookies på din dator. Vill du neka cookies kan du själv stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar. Mer information om hur vi hanterar cookies

HSA - Nationell katalogtjänst

HSA är en elektronisk katalog som innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om organisation och personer i Sveriges kommuner, regioner och privata vårdgivare.

Falkenbergs kommun ansvarar för att de uppgifter vi rapporterar in i HSA är aktuella och korrekta.

Uppgifter i HSA används för säker överföring av information mellan olika system inom vård, omsorg och kommunal verksamhet (till exempel SITHS, Pascal). Organisationsuppgifter används för information.

Falkenbergs kommun registrerar in uppgifter i HSA via Hallandskatalogen.

Organisationsuppgifter - arbetsplatsnamn, adress, telefonnummer, verksamhet med mera.

Personuppgifter - namn, befattning, var i organisationen man arbetar, legitimation, medarbetaruppdrag med mera.

Enhetschef är informationsgivare och ansvarar för att uppgifterna är aktuella. HSA-kataloguppdaterare (utsedda av enhetscheferna) rapporterar in uppgifter via Hallandskatalogen. HSA-ansvarig ger kataloguppdaterare utbildning. I dag görs uppdateringen manuellt, ingen hämtning av information sker automatiskt från andra system.

Kontakt