Vi använder cookies på kommun.falkenberg.se för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats.

25:e april 2018

Falkenbergs kommuns nya webbplats ska ge bättre service

Nu har Falkenbergs kommun tagit fram en ny kommunal webbplats. Målet är att det ska vara enklare för dig att få svar på dina frågor och att lösa ärenden.

Varje vecka besöker nästan 10 000 personer Falkenbergs kommuns webbplats. Fler än hälften av dem använder mobiltelefonen eller läsplatta för att göra sina ärenden och nu är den nya webbplatsen bättre anpassad för detta. Förutom att sidan är responsiv är funktionerna tydligare, texterna är kortare och enklare skrivna och webbplatsen innehåller färre bilder.

– Den nya webbplatsen är ett sätt att möta de förväntningar på tillgänglighet och service som finns på kommunen, säger Anders Ramberg, tf kommunchef i Falkenbergs kommun.

Lättare hitta rätt

Ambitionen är att det ska vara lättare att hitta på den nya webbplatsen. Bland annat ska navigationsytan ge en bättre överblick över innehållet och vi har färre sidor. För att underlätta ytterligare är även sökfunktionen förbättrad.

Ett arbete som fortsätter

Även om den nya webbplatsen nu är lanserad så fortsätter arbetet med att förbättra texterna ytterligare, komplettera innehållet och att se över funktionerna. Ambitionen är att webbplatsen ska vara tillgänglig för alla. I dagsläget är inte lyssna-funktionen på plats, något som vi hoppas kunna åtgärda snart.

– Vi vill att de som har synpunkter på vår nya webbplats hör av sig så att vi kan göra webbplatsen ännu bättre, säger Magnus Österhult, projektledare.

Du har möjlighet att tycka till om den nya webben genom att fylla i ett formulär. Du kan också tycka till direkt på en sida genom funktionen "Hade du nytta av innehållet?".

Så har vi jobbat

Utgångspunkten i utvecklingsarbetet för den nya webbplatsen har varit att den ska vara en plats där du kan få svar på dina frågor eller lösa dina ärenden samt få insyn i hur kommunen arbetar med många olika frågor. Och att du ska kunna göra detta oavsett tid på dygnet. För att nå detta har vi träffat kommuninvånare, analyserat statistik och gjort tester.

Kontakt

  • Vid frågor eller synpunkter hör av dig till vårt
  • kontaktcenter