Serveringstillstånd – ansökan

Här ansöker du om serveringstillstånd för att få sälja och servera alkohol. För att ansöka behöver du vara över 20 år och ha kunskap om alkohollagen.

Du kan ansöka direkt här på sidan via vår e-tjänst eller fylla i en blankett och skicka in den till oss. Det tar ca tio veckor för oss att handlägga din ansökan.

Så här gör du

För att ansöka via e-tjänsten behöver du logga in med Bank-ID. Det tar ungefär 30 minuter att fylla i alla uppgifter. Du behöver fylla i alla obligatoriska uppgifter för att kunna skicka iväg din ansökan.

Har du inte Bank-ID ansöker du istället via blanketten. Den ska du skriva under och skicka in till oss via adressen som är angiven på blanketten. Du behöver fylla i alla obligatoriska uppgifter för att din ansökan ska vara godkänd.

Du betalar för det tillstånd du ansöker om direkt i den digitala tjänsten för att kunna få din ansökan behandlad.

Behöver du hjälp med att fylla i blanketten kan du besöka vårt kontaktcenter och be dem om hjälp.

I och med att du fyller i den här anmälan/ansökan registrerar Falkenbergs kommun dina personuppgifter. På kommun.falkenberg.se/personuppgifter kan du läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, GDPR.

Du kan även höra av dig till vårt kontaktcenter.