Aktiviteter och fritid för personer inom LSS

Du som är vuxen och har en funktionsnedsättning kan ta del av en rad olika fritidsverksamheter som kommunen erbjuder.

Här kan du se fritidsprogrammet för perioden januari till mars under 2024.
Hoppas du gillar det och vill hänga med på lite olika aktiviteter.

Varmt välkommen med din anmälan.

Här hittar du vårens aktiviteter  pdf Fritidsprogram april juni 24 (7.56 MB)

Funkisfestivalen

FunkisFestivalen är Sveriges största melodifestival för personer över 15 år med kognitiv eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning inom LSS. Showen innehåller sång, musik, dans och mycket glädje. 24 kommuner i Sverige deltar i tävlingen. Falkenbergs kommun har deltagit i fem år.

Folkfest i Blackboxen den 17 februari

Den 17 februari 18.00 är det äntligen dags för funkisfestivalen igen. Platsen är Blackboxen i Falkhallen och vi kan som vanligt lova en show med fullt ös, glädje och stor delaktighet.Biljetter köper du på Falkenbergs Turistinformation eller Ticketmaster. Har du pluspolarekort och vill använda det på Funkisfestivalen måste du köpa biljetter på Turistinformationen.

Vi sänder live från Funkisfestivalen

Häng med och se Funkisfestivalen live! Klicka på länken för att se festivalen när den sänds direkt.

FunkisFestivalen Falkenberg 2024 - YouTube

Läs mer om festivalen här

Arrangörer som erbjuder aktiviteter för personer med funktionsnedsättning

Här hittar du länkar till arrangörer i Falkenberg som på olika sätt erbjuder aktiviteter för personer med funktionsnedsättning:

FUB Falkenberg

Falkenbergs parasportförening

Falkenbergsortens ryttarförening

Falkenbergs simklubb Parasim

Falkenbergs konståkningsklubb

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Jörgen Sonemalm

0346-88 69 42