Testa ditt SITHS-kort

Om ditt SITHS-kort inte fungerar kan det till exempel bero på att det saknas programvara på datorn, att det är fel på kortläsaren eller att koderna inte stämmer.

Genom att sätta in ditt kort i kortläsaren och klicka på länken nedan, kan du själv kontrollera ditt kort.

Länken leder till en nationell tjänst för kontroll av SITHS-kort. Informationen som visas kan du använda när du tar kontakt med din kataloguppdaterare/LRA för att lösa problemet.

SITHS testsida

Sidan visar egenskaper för just detta SITHS-kort. Tryck här för att komma till SITHS testsidalänk till annan webbplats.

Om du har problem att logga in:

  • Om ingen inloggningsruta kommer upp: Låt SITHS-kortet sitta kvar i kortläsaren, stäng ner alla webbfönster och webbläsare, öppna upp webbläsaren igen och klicka på länken till testsidan igen. Då bör inloggningsrutan komma upp.
  • Har du installerat Net-iD på din dator? Om inte, behöver du göra detta. Vänta sedan med att logga in tills din Net iD-symbol slutat snurra.
  • Valde du SITHS-certifikatet i samband med inloggning till testsidan?

På testsidan kan du kontrollera detta:

  • Att SITHS-kortet är korrekt skapat
  • Vilka certifikat som SITHS-kortet innehåller
  • Om ni har en godkänd webbläsare
  • Om ni har ett godkänt operativsystem

Kontaktcenter
Stadshuset, Kuben, Rådhustorget 3C
311 80 Falkenberg
Telefon: 0346-88 60 00
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Öppettider Kontaktcenter
Måndag-torsdag 8-17
Fredag 8-15

Dag före röd dag eller afton 8-15