Om inköp och upphandling
Sidan är under uppbyggande och texten kan komma att förandras löpande.
Falkenbergs kommun köper varor och tjänster för mångmiljonbelopp varje år. För att främja konkurrensen på marknaden och för att säkerställa att våra gemensamma skattemedel används på bästa sätt, finns ett regelverk om offentlig upphandling.
Regelverket, som är gemensamt för alla länder inom EU, finns till för att säkerställa att varor och tjänster samt entreprenader köps kostnadseffektivt inom offentliga sektorn, och förhindrar samtidigt korruption.
Inköp och Upphandling är Falkenbergs kommuns, dess förvaltningar och bolags främsta resurs när det gäller frågor kring inköp och upphandling. Avdelningen ansvarar för att initiera, samordna och genomföra upphandlingar. I uppdraget ingår vidare även ansvar för kommunens e-handel.
Förutom genomförande av ramavtal som gäller för en eller flera av kommunens förvaltningar och/eller bolag genomför avdelningen även mindre upphandlingar, som kan gälla till exempel ett enstaka fordon eller något specifikt för en förvaltning och/eller bolag. Den här typen av avtal kan exempelvis vara leveransavtal eller samarbetsavtal.
Lägg till mall
Kontaktuppgifter Inköp och upphandling
-
Ann-Heléne Klasson
- Verksamhetschef
- E-post
- Telefon: 0346 - 88 50 22
-
Niklas Axell
- Upphandlare
- E-post
- Telefon: 0346-88 61 48
-
Jesper Arnrup
- Upphandlare
- E-post
- Telefon: 0346-88 50 19
-
Maria Videvi
- Upphandlare
- E-post
- Telefon: 0346-88 61 59
-
Robert Eriksson
- Upphandlare
- E-post
- Telefon: 0346-88 52 29
-
Malin Johansson (föräldraledig)
- E-handelsutvecklare
- E-post
- Mobil: 076-495 12 55
-
Liv Walden
- Projektledare/E-handelsutvecklare
- E-post
- Mobil: 072-142 02 03
-
Jenny Möller
- Upphandlare
- E-post