Falkenbergs kommuns webbplatser använder cookies för att fungera på ett bra sätt. När du besöker oss godkänner du att vi lagrar cookies på din dator. Vill du neka cookies kan du själv stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar. Mer information om hur vi hanterar cookies

Om inköp och upphandling

Sidan är under uppbyggande och texten kan komma att förandras löpande.

Falkenbergs kommun köper varor och tjänster för mångmiljonbelopp varje år. För att främja konkurrensen på marknaden och för att säkerställa att våra gemensamma skattemedel används på bästa sätt, finns ett regelverk om offentlig upphandling.

Regelverket, som är gemensamt för alla länder inom EU, finns till för att säkerställa att varor och tjänster samt entreprenader köps kostnadseffektivt inom offentliga sektorn, och förhindrar samtidigt korruption.

Inköp och Upphandling är Falkenbergs kommuns, dess förvaltningar och bolags främsta resurs när det gäller frågor kring inköp och upphandling. Avdelningen ansvarar för att initiera, samordna och genomföra upphandlingar. I uppdraget ingår vidare även ansvar för kommunens e-handel.

Förutom genomförande av ramavtal som gäller för en eller flera av kommunens förvaltningar och/eller bolag genomför avdelningen även mindre upphandlingar, som kan gälla till exempel ett enstaka fordon eller något specifikt för en förvaltning och/eller bolag. Den här typen av avtal kan exempelvis vara leveransavtal eller samarbetsavtal.

Lägg till mall

Kontaktuppgifter Inköp och upphandling