Information med anledning av corona/covid-19

Läs mer om hur coronaviruset påverkar Falkenbergs kommuns verksamheter, t ex förskola, skola, vård och omsorg. Klicka här för att ta del av uppdaterad information.

Vi använder cookies på kommun.falkenberg.se för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats.

Läs mer

Skolstartstjänst gymnasiet

I skolstartstjänsten ska du som vårdnadshavare eller myndig elev fylla i flera viktiga uppgifter som skolan behöver inför skolstarten.

Vi vill att du lämnar följande uppgifter:

  • Anhöriguppgifter
  • Samtycke
  • Unikum
  • Ansökan till Skola24
  •  
  • Anmäla specialkost
  • Anmälan om allergier
  • Ansökan om lånekort till gymnasiebiblioteke

Om du saknar någon information för att kunna slutföra ärendet finns det en spara-funktion du kan använda dig av för att sedan återuppta ärendet igen. När du har slutfört och signerat ärendet så kan inga ändringar göras.

Komplettering i ärendet

Behöver du ändra eller komplettera ditt ärende loggar du in via tjänsten nedan.
I steg 8a väljer du - Ändra eller bekräfta tidigare uppgifter. Bocka sedan i vilken information du vill ändra och skicka in ärendet på nytt. Ett meddelande skickas till skolan och även till er vårdnadshavare.

E-legitimation (bankID)

Observera att båda vårdnadshavarna behöver logga in med e-legitimation och signera ärendet för omyndig elev. Myndig elev signerar själv ärendet.

I och med att du fyller i den här anmälan/ansökan registrerar Falkenbergs kommun dina personuppgifter. På kommun.falkenberg.se/personuppgifter kan du läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, GDPR.

Du kan även höra av dig till vårt kontaktcenter.

Kontakt