Information med anledning av corona/covid-19

Läs mer om hur coronaviruset påverkar Falkenbergs kommuns verksamheter, t ex förskola, skola, vård och omsorg. Klicka här för att ta del av uppdaterad information.

Vi använder cookies på kommun.falkenberg.se för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats.

Läs mer

Anhörigregister/Ansökan om Skola24

I skolstartstjänsten ska du som vårdnadshavare eller myndig elev fylla i flera viktiga uppgifter som skolan behöver inför skolstarten.

Vi vill att du lämnar följande uppgifter:

  • Anhöriguppgifter
  • Samtycke
  • Unikum
  • Ansökan till Skola24
  •  
  • Anmäla specialkost
  • Anmälan om allergier
  • Ansökan om lånekort till gymnasiebiblioteke

Om du saknar någon information för att kunna slutföra ärendet finns det en spara-funktion du kan använda dig av för att sedan återuppta ärendet igen. När du har slutfört och signerat ärendet så kan inga ändringar göras.

Komplettering i ärendet

Behöver du ändra eller komplettera ditt ärende loggar du in via tjänsten nedan.
I steg 8a väljer du - Ändra eller bekräfta tidigare uppgifter. Bocka sedan i vilken information du vill ändra och skicka in ärendet på nytt. Ett meddelande skickas till skolan och även till er vårdnadshavare.

E-legitimation (bankID)

Observera att båda vårdnadshavarna behöver logga in med e-legitimation och signera ärendet för omyndig elev. Myndig elev signerar själv ärendet.

I och med att du fyller i den här anmälan/ansökan registrerar Falkenbergs kommun dina personuppgifter. På kommun.falkenberg.se/personuppgifter kan du läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, GDPR.

Du kan även höra av dig till vårt kontaktcenter.

Kontakt