Studie- och yrkesvägledning

Är du skriven i Falkenbergs kommun och vill studera vidare eller byta yrkesbana? Studie- och yrkesvägledarna på vuxenutbildningen finns här för dig.

Du kan vända dig till en studie- och yrkesvägledare för att få vägledning kring framtida studier och yrken. Det kan även handla om att ansöka till kurser, utbildningar, slutföra examen/slutbetyg eller göra en förändring i din studieplan.

Kontakta en studie- och yrkesvägledare

Skicka ett mejl

För att vi ska kunna svara dig på bästa sätt behöver du ange följande uppgifter i mejlet:

• För- och efternamn
  • Personnummer (6 siffror)
  • Telefonnummer
  • Kort beskrivning av ärendet
  • Namn på studie- och yrkesvägledare (om du har varit i kontakt med någon av oss tidigare)

Ring oss

Om du har ett kortare ärende är du välkommen att ringa oss under våra telefontider. Du hittar våra aktuella telefontider längre ner på denna sidan.

Telefonnummer: 0346-88 68 90

Måndagar
kl. 14.30-16.30 Kristina

Tisdagar
kl. 13.00-15.00 Ulrika

Onsdagar
kl. 14.00-15.00 Ulrika

Torsdagar
kl. 08.00-09.00 Pia OBS! Inställd 25 april och 2 maj

Fredagar
kl. 08.00-09.00 Pia OBS! Inställd 3 och 10 maj

OBS! Eventuella ändringar kan förekomma vid exempelvis sjukdom och personalutbildningar.

Boka ett möte

Vill du ha vägledning eller går i tankar på att börja studera är du välkommen att boka ett möte med oss. Har du funderat på en särskild utbildning får du gärna ta reda på så mycket du kan om utbildningen innan mötet. Skicka gärna dina betyg till studie- och yrkesvägledaren innan mötet också.

För att boka ett möte trycker du på länken "Boka ett möte".

Så här bokar du ett möte

Följ de fyra stegen i bilden nedan.

OBS! För att bokningen ska gå igenom måste du klicka på knappen "Lägg till". Knappen syns när du har valt studie- och yrkesvägledare och klockslag.

Tänk på att avboka din tid om du inte kan komma. Mejla till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring till kommunens Kontaktcenter på telefonnummer 0346-88 60 00.

Har du frågor om studiemedel?

Om du har frågor om studiemedel, vänligen kontakta CSN.

Kontakta CSN

Skyddad identitet eller skyddade personuppgifter

Om du har skyddad identitet eller skyddade personuppgifter ska du inte använda e-tjänsten. Välkommen att ringa på telefontiden.

Studie- och yrkesvägledare

0346-88 68 90