Vi söker säsongsmedarbetare till kommunens växthus

Vi söker säsongsmedarbetare till vårt arbetslag i kommunens växthus och plantskola. Är du vår nästa kollega?

Just nu söker vi park- och kustarbetare till kommunens växthus för säsongsanställning 2024

Välkommen med din ansökan redan idag då rekrytering kommer ske löpande. Sista ansökningsdag är 28 februari.

Sök jobbet

Om arbetsplatsen

I växthuset arbetar fem tillsvidareanställda medarbetare samt två säsongsanställda medarbetare och det drivs varje år upp 120 000 annuella växter. Det finns även en tillhörande plantskoledel och vi odlar både krukväxter, träd, buskar och perenner. Verksamheten ansvarar även till viss del för plantering av urnor till offentliga miljöer och förvaltningar samt skötsel av innemiljö som innebär försäljning och skötsel av inomhusväxter i kommunens fastigheter.

Vi bedriver vårt arbete genom ett nära och tätt samarbete med övriga grupper i Park- och Kustverksamheten och vi utgår från Årstadvägen 7, Falkenberg.

Arbetsuppgifter

Inom växthuset kommer du att arbeta med produktionen av vår-, sommar- och höstblommor, vilket innebär både sådd, sticklingsförökning och pluggplantor. Du arbetar även med förökning och skötsel av träd, buskar och perenner samt planering, plantering och skötsel av urnor i offentlig miljö både utom- och inomhus. I tjänsten förekommer även arbete med fastighetsunderhåll som t.ex. drift av pelletspanna, felsökning och lagning av odlingsutrustning samt drift och underhåll av torvfyllare och bevattningsrecirkulering. Arbete kan också bestå av att hjälpa till med arbetsuppgifter i parkenheten under arbetstoppar.

Helgtjänstgöring ingår i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning inom trädgård och gärna erfarenhet av växtodling i växthus och plantskola. Vi ser gärna att du har viss maskinvana (växthuset använder en liten redskapsbärare), och har du erfarenhet av användande av bekämpningsmedel är detta också meriterande.
Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande till både arbetskamrater och våra invånare. Då tjänsten innebär arbete i arbetslag har du även lätt för att samarbeta och du är inte rädd för att ta i där det behövs. Initiativförmåga, noggrannhet och engagemang är egenskaper vi värdesätter högt. Tjänsten innebär fysiskt arbete med krav på att vara händig, tålmodig och flexibel.
B-körkort för manuell växellåda är ett krav och behörighetsutbildning klass 1L är meriterande.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Sommarjobb / Säsongsanställning