Välkommen till e-tjänsten inför skol- och läsårsstart. Varje år ska du som vårdnadshavare/myndig elev lämna uppgifter inför det nya läsåret. Detta för att gymnasieskolan alltid ska ha aktuella uppgifter om eleverna.
OBS! Tjänsten ska inte användas vid skyddad identitet! Vänd dig till rektor för programmet för ytterligare information. Aktuella uppgifter hittar du på www.falkenbergsgymnasieskola.se
Första gången lägger du in alla uppgifter, följande år behöver du endast kontrollera, godkänna och uppdatera dem vid behov.
Tjänsten används även när du behöver uppdatera information under pågående läsår – exempelvis ändrat telefonnummer eller e-postadress, uppkommen allergi eller annat.
Du behöver ha e-legitimation (Bankid) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att vända dig till Kontaktcenter för att få hjälp.
Vi vill att du lämnar följande uppgifter:
- Anhöriguppgifter
- Samtycke
- Unikum
- Ansökan till Skola24
- Anmäla specialkost
- Anmälan om allergier
När du lägger in ett ärende
Skulle du sakna uppgifter för att slutföra ditt ärende, eller behöver avbryta av annan anledning, kan du använda ”Spara”-funktionen. Den ger dig möjlighet att återuppta och slutföra ärendet senare.
Komplettering i ärendet
Behöver du ändra eller komplettera ditt ärende loggar du in via tjänsten nedan.
I steg 8a väljer du - Ändra eller bekräfta tidigare uppgifter. Bocka sedan i vilken information du vill ändra och skicka in ärendet på nytt. Ett meddelande skickas till skolan och även till vårdnadshavare/myndig elev.